Ēdienu piegāde Rīgā caur app Wolt un wolt.com!

Laimīga un veselīga dzīvesveida noslēpumi – intervija ar Kristīni Beitiku

48394041_2438596599490701_9145393306413301760_n (1)

Vai esi aizdomājies kā uzlabot savu dzīvesveidu? Kā papildināt savu ikdienu ar fiziskajām aktivitātēm un veselīgiem un gardiem ēdieniem? Izrādās, ka tas ir pavisam vienkārši. The Beginnings atraktīvā un iedvesmojošā vēstnese Kristīne Beitika dalījās ar saviem noslēpumiem un iedvesmojošo stāstu.

Kristīne sevi dēvē par par veselīga un laimīga dzīvesveida entuziasti. Viņai patīk iepazīt jaunus cilvēkus, garšas, vietas un lietas. Dzīvi tvert ar garšu un ļauties iespējām, ko sniedz ikdiena! Daba viņu pozitīvi uzlādē un ceļošana pa Latviju ir viņas hobijs. Kristīne mīl ceļot, kā arī viņu aizrauj sports, īpaši skriešana, un piekopt veselīgu un laimīgu dzīvesveidu. Stāsts nav par liekajiem kilogramiem, bet par dzīvi saskaņā ar sevi. Harmoniju!

Lasi tālāk un iedvesmojies!

Kāds bija tavs dzīvesveids pirms uzsāki veselīgu dzīvesveidu?

Veselīgs dzīvesveids ir skaļi teikts. Es to praktizēju, bet neteiktu, ka man tas simts procenti veiksmīgi izdodas, es joprojām mācos. Nepārēsties, cīnos ar saldumu kāri un pārmērīgu aizraušanos ar ēdienu, kad nepieciešams sakārtot emocijas.

Veselīgākam dzīvesveidam es pievērsos pirms četriem gadiem. Tas bija brīdis, kad biju pārmērīgi aizrāvusies ar darbu un par sevi aizmirsusi. Atstājusi sevi otrajā plānā. Biju pamatīgā darba virpulī, ēdu, kur un ko pagadās, neregulāri. Tas viss mani noveda pie 102 kg, aptuveni 30 kg liekā svara, kas arī bija pagrieziena punkts, ka kaut kas savā ikdienā ir jāmaina.

Mans dzīvesveids bija paviršs pret sevi un savu ģimeni. Es burtiski mājās negatavoju ēdienu un ēdu tikai gatavu ēdienu. Manā ikdienā nebija sportisko aktivitāšu un es jutos diezgan depresīvi, savu emocionālo stāvokli vēl vairāk pabarojot ar neveselīgiem ēdieniem.

Kā uzsāki veselīgu dzīvesveidu?

102 kg man bija kā klikšķis, ka kaut kas dzīvē ir jāmaina. Es sāku aktīvi sportot. 5 x nedēļā, mācījos skriet, apmeklēju grupu nodarbības un aizrāvos ar sportošanu. Tas deva rezultātus es sāku mazāk ēst, jo kompensēju to ar sajūtām pēc sporta. Es sāku novērtēt sevi, savu ķermeni. Sāku vairāk interesēties par ēst gatavošanu. Apmeklēju ēst gatavošanas meistarklases un sāku gatavot mājās. Fiziskās aktivitātes veicināja manu interesi par to, ko es ēdu.

Kā tu raksturotu savu veselīgo dzīvesveidu?

Es to raksturotu kā veselīgāku kā līdz šim. Es piekopju tādus ieradumus, kurus es redzu izmantojam ilgstoši. Es mācos gatavot tā, lai būtu pilnvērtīgi, garšīgi un veselīgi. Mēs aizvietojam majonēzi, krējumu ar grieķu jogurtu. Cukuru ar stēviju vai medu. Pārejam uz olīveļļu un ikdienā iekļaujam vairāk dārzeņu visos veidos. Esmu droša, ka tieši mazās lietas izmaina lielo bildi.

Man veselīgs dzīvesveids ir būt harmonijā ar sevi. Vēdināt telpas, uzņemt svaigu gaisu, kvalitatīvs, pietiekams miegs, kustības, svaigs gaiss un protams uzturs. Tas viss ir kopums, kas veido mani, attiecības ar vīru un tuvākajiem. Mazāk stresa, vairāk sevis iepazīšana. Es esmu nepārtrauktā attīstībā uz labāku sevi.

Vai uzsākot bija grūtības? Ja jā, tad kādas?

Uzsākt grūtību nav. Uzsākt ir viegli. Es to esmu darījusi vairākas reizes! Grūtāk ir noturēties ilgtermiņā. To veidot kā dzīvesveidu. Grūtības ir mācēt piekopt jauno dzīvesveidu ilgtermiņā. Ja gadiem ilgi esi dzīvojis kaut kā, tad sevi savākt un mainīties ilgtermiņā prasa ļoti lielu gribasspēku! Man ir paveicies, mans ķermenis ir gudrāks par mani. Viņš man spēcīgi signalizē, kad esmu atkal iestrēgusi.

Es esmu tas, ko es ēdu. Pārstājot sportot, es veikli atgūstu zaudētos kilogramus. Vairāk pārdzīvojot, veikli “iesēdos vecajās kurpēs” tie vecie, neveselīgie ieradumi nekur nav pazuduši, viņi tikai ir iesnaudušies un gaida to brīdi, kad jutīs,ka esmu mazliet nestabilāka, lai jau atkal uzveiktu manu gribasspēku.

Es strādāju ar sevi, lai mainītos. Šis ir otrais piegājiens. Esmu zaudējusi 15 kg un ticu, ka tas ir sākums. Ka tas ir uz neatgriešanos. Es strādāju ar sevi, lai tiktu galā ar “emocionālo ēšanu”, cukura atkarību un savu gribasspēku. Iepazīstu savas stiprās puses, savas vājās un mācos ar tām strādāt.

Tas man ir svarīgi manis pašas dēļ, manas ģimenes dēļ un nākotnes. Es ticu, ka tas, kā mēs dzīvojam šodien, atspoguļosies nākotnē. Es gribu būt vesela, pilnvērtīga un laimīga sieviete un tā ir pietiekami spēcīga motivācija, lai apturētu savus īstermiņa kārdinājumus un turētos pie ilgtermiņa mērķiem.

Vai ieradumi mainījās pakāpeniski vai strauji?

Ieradumu ir ļoti daudz. Daži notika pilnīgi dabīgi, ar dažiem es cīnos vēl šodien. Viss ir mūsu galvā, ar skaidriem mērķiem ir iespējams visu izmainīt. Protams, realitātē, spēcīgie kārdinājumi ik uz stūra un vājais raksturs attiecībā uz dažiem no tiem darbojas lēni. Pagaidām es ļaujos.

Vai vienmēr ir iespējams atrast veselīgas alternatīvas?

Galvenais ir nenonākt bada sajūtā un būt gatavam. Es cenšos vienmēr turēt rokas stiepiena attālumā, kādu veselīgāku alternatīvu, lai, kad iekavējas maltīte vai gribās panašķoties roka nestieptos pēc kāda viegla kārdinājuma.

Mani favorīti The Beginnings batoniņi, rieksti, augļi.

Foto: Laura Valta

Ar kādām fiziskajām aktivitātēm nodarbojies? Kā sports ietekmē pašsajūtu?

Sports man ir blakus visus šos četrus gadus. Kādu periodu aktīvāk, kādu mazāk aktīvi. Zini, es praktizēju agru mošanos un man patīk izkustēties no rīta. Vairākas reizes nedēļā es eju , ātrā solī, uz darbu ar kājām (40 min gājiens vienā virzienā) , man patīk agrā rīta agrumā doties uz stadionu, lai 30 min aktīvi nodarbotos ar pamošanās vingrinājumiem.

Un tas, ko es tur esot esmu novērojusi mani ļoti dziļi motivē turpināt. Tik agri tur sporto pārsvarā gados vecāki cilvēki. Tad es vēroju viņus un iztēlojos sevi šādi. Es redzu fiziskas aktivitātes savā ikdienā tik ilgi, cik es ilgi dzīvošu. Vienmēr. Arī tajos 80 gados pamosties ar rīta vingrinājumiem stadionā, svaigā gaisā, kopā ar tiem jaunajiem!

Šobrīd es trenējos individuāli ar treneri vismaz 2 x nedēļā, jo vēlos izkopt pareizus vingrinājumus un trenēties gudri. Jā, tie ir palielināti naudas izdevumi, bet es ticu,ka tas ir tā vērts. Treneris ir kas vairāk par treniņa sabiedroto. Viņš ir motivators, atbalsts un savā veidā psihologs. Es iznāku no sporta zāles ar citu, jaudīgu enerģiju un tas man ļoti patīk!

Vai praktizē kādu no veselīga dzīvesveida ‘’trendiem’’? ( agro celšanos, fastingu u.c.)

Grūti pateikt vai tas ir trends, bet es praktizēju agro mošanos. Pēc dabas esmu cīrulis, jūtu, kā mans domāšanas, ideju ģenerātors strādā krietni labāk tieši agrajās dienas stundās. Es praktizēju kvalitatīvu miegu, jo esmu droša , ka mūsu nākamā diena sākas jau iepriekšējā vakarā. Man ir ļoti svarīga miega rutīna, lai es aizeju gulēt vēdinātā telpā, pēc īsas vakara meditācijas un vienā laikā. Ja man tas ir izdevies, es varu viegli pamosties plkst. 5:30 – 6:00 un uzsākt dienu ar brīvu stundu sev. Šajā stundā es veicu rīta vingrošanu, fiksēju idejas un uzlādējos dienai. Šis laiks man ir ļoti svarīgs!

Vai ir kaut kas svarīgs veselīgā dzīvesveidā, par ko citi nerunā?

Jā! Tas ir komplekss. Un tas ir ilgtermiņā. Visas “diētas” īstermiņa grožu uzlikšanas nestrādā. Visa lielā bilde, ko Tu uzsāc, ir jāplāno darīt ilgtermiņā ar skaidru mērķi. Tam ir jābūt dzīvesveidam ar lielo burtu, apzinātam un ar izpratni kāpēc tu to dari un ko tas dos tieši Tev.

Kā apkārtējie uztvēra, ka esi pievērsusies veselīgam dzīvesveidam?

Ja runājam par apkārtējiem, tad vēlos uzsvērt savu vīru, kuru šīs pārmaiņas ietekmē visvairāk. Interesanti ir tas, ka pirmajā reizē, kad es sāku pievērsties šim dzīvesveidam vīrs zaudēja divas reizes vairāk lieko svaru, tikai pamainot ēšanas paradumus mājās. Mēs mājās sākām izslēgt pāris produktus, gatavot un viss notika pats no sevis.

Viņš uzticas manai izvēlei un tas stiprina manu atbildību par šo dzīvesveida nozīmi. Es apzinos,ka ar savām izvēlēm ietekmēju arī ģimenes paradumus. Mums sievietēm vajadzētu vairāk apzināties savu spēku ģimenē!

Kāda bija motivācija turpināt?

Lai cik viegli būtu izvēlēties gatavu ēdienu, palutināt sevi ar paku čipsiem un apēst šokolādes tāfelīti vienā setā, kad ir skumji. Cik viegli ir pagulēt no rītiem ilgāk un izlaist kārtējo treniņu,jo uznācis slinkums, tomēr cenšos  ar sevi šīs sajūtas apzināties. Un joprojām apzināti sevi motivēt ar līdzīgi domājošiem cilvēkiem apkārt par to, kas ir labi man un manam ķermenim.

Man vēl ir kur attīstīties, ko mainīt un pie kā strādāt! Man ir spēcīga motivācija, jo vēlos radīt bērnus, sagaidīt mazbērnus un nodzīvot veselu, laimīgu dzīvi.

Lai cik banāli tas neskanētu, man palīdz doma par to, kādu es vēlos sevi redzēt pēc 10 gadiem. Un vai tas, kā es dzīvoju šodien virzās uz manis iztēloto mani. Es gribu, lai uzkāpjot uz ceturto stāvu trīsdesmit gados man neaizraujas elpa, lai spēju iznēsāt veselu bērnu un lai esmu harmonijā ar sevi. Ārējais starojums sākas no iekšienes, vai ne!

Ko ieteiktu citiem, kas vēlas uzsākt veselīgu dzīvesveidu?

Sākt darīt! Tas ir labākais ieteikums un tas tiešām strādā! Maziem solīšiem. Tev izdosies!!

Paldies Kristīnei par pozitīvo iedvesmu un enerģiju! 🙂 

Noteikti neaizmirsti piesekot@kristine_beit

Uzzināt vairāk par veselīgu un laimīgu dzīvessveidu varēsi Kristīnes blogā šeit

P.S. Ja meklē papildus iedvesmu, izlasi The Beginnings vēstneses un mērķu sasniegšanas kouča Lauras Pļavnieces interviju par produktīvas dienas noslēpumiem!

Izskaties un jūties labi!

Saistītie jaunumi

Padalies ar ziņu!

Nosūti ziņu draugiem!