Ēdienu piegāde Rīgā caur app Wolt un wolt.com!

Veselīga ēšana festivālos – 5 ieteikumi no uztura speciālistes un veselīga dzīvesveida entuziastēm

veselīga ēšana festivālā

Ja esi aktīvs festivālu apmeklētājs, tu droši vien zini, cik grūti ir pieturēties pie veselīgas ēšanas festivāla laikā. Pastāv iespēja, ka festivāla teritorijā nav pieejamas veselīgas ēdienu izvēles, un tu negribi riskēt, apēdot apšaubāmas izcelsmes fritētu pārtiku. Bieži vien gadās arī pārspīlēt ar pārēšanos un alkoholu, kas var novest pie noguruma, vēdera vai galvas sāpēm. Galu galā – veselīgs uzturs tev palīdz justies enerģijas pilnam, možam un izbaudīt festivālu visā tā pilnībā.

Vai vēlies uzzināt ieteikumus veselīgām maltītēm un uzkodām festivāla laikā? Kā vislabāk sagatavot ēdienu festivālam? Un kā cīnīties ar vēlmi uzēst kaut ko fritētu vai cukurotu un vai vispār vajag pretoties šai vēlmei?

Lai uzzinātu atbildes uz šiem jautājumiem, mēs vaicājām viedokli četrām veselīga dzīvesveida un festivālu entuziastēm. Ar 5 noderīgiem padomiem veselīgam uzturam festivāla laikā dalās:

veselīga ēšana festivālos

1. Neaizmirsti dzert ūdeni

Uztura speciāliste Inese Liepiņa atgādina – sagatavo līdzi ūdeni, un atceries to regulāri padzerties festivāla laikā! Karstajā laikā un kustoties, mēs zaudējam ūdeni, kas noteikti būtu jāuzņem, lai vakarā neattaptos ar galvassāpēm. Pārliecinies, vai festivāla teritorijā ir atļauts ienest savu ūdens pudeli un uzpildi to regulāri. Ar savu pudeli un krūzīti kafijai, smūtijam vai kokteilītim būsi arī draudzīgāks dabai. Ja plāno lietot alkoholu, pēc katras glāzes alkoholiska dzēriena izdzer glāzi ūdens.

Laimīga un veselīga dzīvesveida koučs Nora Meldere komentē, ka ūdens dzeršanai var pieiet arī kreatīvāk, proti, ēdot augļus un dārzeņus. Visi augļi un dārzeņi satur ūdeni lielā daudzumā. Īpaši daudz tā ir arbūzos, melonēs un gurķos. Glabājot tos ledus kastē, varēsi veldzēt slāpes, piemēram, ar vēsu arbūza šķēli. Protams, tas būs arī lielisks veids kā iepazīties ar telšu pilsētiņas kaimiņiem, jo arbūza pietiks gan taviem, gan jaunajiem draugiem. Latvijas mazos gurķīšus var pataupīt nākamajām dienām, taču neaizmirsti tos iepriekš nomazgāt.

veselīga ēšana festivālos

Atceries, ka ūdeni festivāla laikā vari uzņemt, ēdot sulīgus augļus un dārzeņus!

2. Ņem līdzi aukstuma kasti

Lai ēdiens saglabātos svaigs pēc iespējas ilgāk pat karstās festivāla dienās, ļoti noderīga būs aukstuma kaste. Jaunā māmiņa un uzņēmēja Kristīne Brodere iesaka jau laikus izrēķināt ēdienreižu skaitu un sagatvot visu nepieciešamo ēdienu aukstuma kastei. Pirms likšanas kastē, augļus un dārzeņus ir labi nomazgāt, nomizot, sagriezt un salikt attiecīgajos trauciņos, lai tie būtu gatavi ātrai un veselīgai maltītei vai uzkodai.

Kristīne iesaka vērst uzmanību arī uz to, kāda veida augļus vai dārzeņus tu ņem līdzi. Ērtāki ir tie produkti, kuri neatsulosies vai nemainīs krāsu. Piemēram, griezti āboli vai avokado ātri paliek brūni. Blogere Laine komentē, ka šajā gadījumā var palīdzēt citrona vai laima sula – šķēlītēs sagrieztu ābolu vai avokado apslaka ar citrusa sulu. Tas aizkavēs krāsas maiņu.

veselīga ēšana festivālos

Sagatavotās matītes festivālam ieliec atsevišķās kastītēs un ievieto aukstuma kastē, kurā tās saglabāsies svaigas.

3. Sagatavo veselīgas uzkodas līdzņemšanai

Nora Meldere uz festivāliem iesaka ņem līdzi uzkodas, jo teritorijā tiek nostaigāti lieli attālumi un daudz dejots, tāpēc ēst sagribas arī starp ēdienreizēm. Ērti paņemt līdzi ir dažādus riekstus, sēklas un žāvētos augļus. Tie labi saglabāsies jebkuros laikapstākļos un nodrošinās ar uzturvielām un enerģiju, lai dejotu līdz rīta gaismai.

Kā gardas uzkodas noderēs arī svaigi augļi un dārzeņi. Uztura speciāliste Inese Liepiņa iesaka pirmajā festivāla dienā ņemt līdzi ogas, piemēram, zemenes, avenes vai jau gatavus salātus, kurus tajā pašā vakarā vari apēst.

Nākamajām dienām vari izvēlēties kādus izturīgākus augļus vai ogas, piemēram, banānus, plūmes, upenes un ērkšķogas, vai arī dārzeņus – svaigus gurķus, tomātus, ko ēst starp ēdienreizēm. Tos uzglabāt būs drošāk, ja būsi parūpējies par aukstuma kasti.

Gan uzkodām, gan brokastīm labi noderēs arī The Beginnings enerģijas batoniņi, ogu cepumi vai dārzeņu čipsi.

veselīga ēšana festivālos

The Beginnings augļu, ogu un riekstu batoniņi būs garšīga un veselīga uzkoda festivāla laikā.

4. Plāno ēdienreizes

Laimīga un veselīga dzīvesveida koučs Nora iesaka plānot festivāla ēdienreizes – tas būt ne tikai veselīgāk, bet arī draudzīgāk tavam maciņam. Iepriekš saplānotas ēdienreizes arī palīdz izvairīties no liekas pārēšanās. Labi ir izvēlēties ātri pagatavojamus produktus, kas nebojājas. Nora, piemēram, izvēlas riekstu sviestus, pesto vai citus smēriņus, kas lieliski klājas uz dažādām maizītēm, tostarp The Beginnings sāļajām krekermaizēm. Klāt var piekost kādu svaigu dārzeni no aukstuma kastes.

Laine festivāla brokastīs izvēlas musli vai mājās gatavotu šokolādes granolu ar augu pienu un augļiem. Pēc Laines pieredzes, augu piens mašīnā (ne tiešos saules staros!) izdzīvo 1 – 2 dienas atvērtā veidā. Bet, īpaši karstā laikā ir ērti paņemt līdzi vairākus augu pienus mazajos iepakojumos.

Labs variants ir arī veikalos nopērkamās veselīgās, ar karstu ūdeni aplejamās putras, piemēram, griķu putra. Tā var būt lieliska pusdienu maltīte. Festivāla teritorijā parasti var tikt pie glāzes karsta ūdens, kuru izmantot putras pagatavošanai.

veselīga ēšana festivālos

Blogeres Laines festivāla brokastis ar The Beginnings šokolādes granolu, auzu pārslām un ogām.

5. Izvēlies labāko opciju sev un izbaudi festivālu

Uztura speciāliste Inese atgādina, ka festivālus vajag izbaudīt pēc sirds patikas. Vienmēr ir dažādas opcijas. Mazāk kaloriju un vairāk uzturvielu parasti ir dažādos salātos, zupās, bieži vien arī veģetārajos/vegāniskajos ēdienos. Bet jāpadomā par savu uzturu dienas griezumā – viena ne tik veselīga maltīte uzreiz neradīs ne lieko svaru, ne veselības problēmas, tāpēc izbaudi to, bet pēc tam ieplāno arī kādu svaigu, veselīgu maltīti vai uzkodu.

Dalies ar draugiem! Ja festivālā tomēr ļoti gribas kaut ko kalorijām bagātu, padalies ar draugiem. Apēdiet kopā frī kartupeļus vai kādu kūkas gabalu. 🙂

Un neaizmirsti izbaudīt festivālu. Ja festivāli tev nav katru nedēļas nogali, tad vienkārši izbaudi gan festivālu, gan ēdienu. Kusties, dejo, staigā un patērē uzņemtās kalorijas. Un pēc festivāla beigām mēģini pēc iespējas ātrāk atgriezties pie pilnvērtīga uztura un regulārām fiziskajām aktivitātēm.

veselīga ēšana festivālos

Uztura speciāliste Inese Liepiņa atgādina – izvēlies labāko opciju sev un neaizmirsti izbaudīt festivālu!

Ja esi nolēmis festivālus pavadīt veselīgā garā, atceries uzņemt daudz ūdens. Ja ir iespēja, ņem līdzi aukstuma kasti, jo tā būs lieliska sabiedrotā augļu un dārzeņu glabāšanai. Centies saplānot savas ēdienreizes un parūpējies par viegli pagatavojamiem ēdieniem.

Kā arī neaizmirsti par veselīgām uzkodām, piemēram, riekstiem, The Beginnings batoniņiem vai žāvētiem augļiem. Tie tev sniegs nepieciešamo enerģiju starp ēdienreizēm. Galvenais – izbaudi festivālu un ēdienu pat tad, ja tas nozīmē frī kartupeļu vai saldas kūkas apēšanu. Festivālos neesam katru dienu, un viena neveselīga maltīte nenodarīs kaitējumu!

Izskaties un jūties labi!

Saistītie jaunumi

Padalies ar ziņu!

Nosūti ziņu draugiem!