Ēdienu piegāde Rīgā caur app Wolt un wolt.com!

6 padomi, kā uzlabot imūnsistēmu un pašsajūtu

abundance-assortment-basket-1458694

Šie vēsie rudens un ziemas mēneši ir laiks, kad nopietnāk vajadzētu aizdomāties par veselīgu uzturu. Tieši tas noteiks, cik stipra būs jūsu imūnsistēma un kāda būs pašsajūta.

Kā jau zināms, veselīga uztura, viena no galvenajām sastāvdaļām ir vitamīnu un dažādu citu vērtīgo uzturvielu avots – dārzeņi.  Vislabākie un atbilstošākie vienmēr būs sezonālie dārzeņi, jo ar tiem organisms gada laikā spēj uzņemt nepieciešamos vitamīnus, minerālvielas, uzturvielas, antioksidantus un bioloģiski aktīvās vielas.

Bet kā vairāk iekļaut tos savā ikdienas uzturā?!

Iepazīsties ar 6 padomiem, kas varētu palīdzēt, un izmēģini tos jau šodien…

1.Svaigi spiestas dārzeņu un augļu sulas

Mēģini dienu iesākt ar svaigi spiestām sulām, jo tās satur daudz bioloģiski aktīvās vielas, kas labvēlīgi iedarbojas uz organismu, kā arī uzlabo vielmaiņu un dod enerģiju. Sulas pagatavošanai vari izmantot vietējos sezonālos augļus un dārzeņus, piemēram, burkānus, ķirbjus, bietes, seleriju, kāļus, ābolus, rutkus un kurkumu.

imūnsistēma

Vai esi aizdomājies, cik daudz vitamīnu un organismam nepieciešamu vielu satur šie raibie labumi?

  • Burkāni – Satur – A, B1, B2, K, PP un E vitamīnus, kā arī varu, dzelzi, mangānu un citas vielas. Tie ir ļoti vērtīgi asinsritei un paaugstina hemoglobīna līmeni. Savukārt burkānu sula satur selēnu, kas ir ļoti nepieciešama imūnsistēmai.
  • Ķirbis – Tā sastāvā ir dzelzs, varš, kālijs un magnijs, kā arī C, E, PP un B grupas vitamīni. Ķirbja dzelteno krāsu nosaka karotīni, kas nepieciešami mūsu imūnsistēmas stiprināšanai. Toties ķirbja sēklas satur daudz magniju, dzelzi, cinku, omega-3 taukskābes un tās ir lielisks šķiedrvielu avots.
  • Bietes – Satur C un B grupas vitamīnus, dzelzi, kāliju, fosforu, folijskābi, magniju un ir lielisks līdzeklis organisma ārstēšanā un attīrīšanā. Vai zināji, ka, dzerot biešu sulu, iespējams par 16% uzlabot vingrinājumu rezultātus? Jo veicot fizisku slodzi, organisms tik ātri nenogurst. Bet – Neaizraujies ar biešu sulu! Tā ir ieteicama tikai viena glāze dienā.
  • Selerija – Satur vitamīnus A, B, C, E, K, šķiedrvielas,  kāliju, magniju un ēteriskās eļļas. Izpētīts, ka selerija satur arī vielas, kas atslābina asinsvadus, tādejādi kalpojot kā līdzeklis pret paaugstinātu asinsspiedienu. Sulās vari izmantot visu augu, proti, saknes, lapas un kātus.
  • Kālis – Satur A, B1, B2, B6, B9, C, H, PP vitamīnus, kāliju, nātriju, fosforu, kalciju, magniju, dzelzi un samērā daudz sēru. Tie ir ieteicami cilvēkiem ar aptaukošanās problēmām, jo tie satur arī ļoti maz kaloriju.
  • Āboli – To mīkstumā ir sastopams karotīns, B grupas vitamīni, P vitamīns, nedaudz askorbīnskābes un minerālvielas – kalcijs, mangāns, kālijs u.c.. Lai gan C vitamīna saturs nav pats lielākais, ābolos ir daudz citu antioksidantu. Ābolus izmanto organisma attīrīšanai no kaitīgiem vielmaiņas produktiem.
  • Rutki – Satur daudz kālija, magniju, kalciju, sēra savienojumus, pektīnvielas, ēterisko eļļu un purīnvielu, kā arī B grupas, C, PP vitamīnus. Dienas laikā var izdzert līdz pat 1,5 glāzei šo sulu. Tā uzlabo kuņģa darbību un cīnās pret saaukstēšanos.
  • Kurkuma – Satur B3, C, E, K vitamīnus, kalciju, dzelzi, varu, cinku un magniju. Un šī spēcīgā sakne cīnās ar dažādām slimībām. Tā stiprina imūnsistēmu, samazina iekaisuma procesus organismā un mazina depresiju.   

imūnsistēma

Ja vēlies uzzināt vairāk par šo veselības brīnumlīdzekli, noteikti izlasi šo : http://thebeginningsrestorani.lv/unikala-garsviela-kurkuma

2. Smūtiji

Šos pašus dārzeņus vari sablenderēt veselīgos smūtijos. Vislabākie būs zaļie smūtiji, kurus var iegūt pievienojot zaļumus, piemēram, spinātus, dilles, kale kāpostus, seleriju. Šie smūtiji ir gan ļoti veselīgi, gan garšīgi! Un, ja vēlies garšu kārpiņas palutināt, garšai piešķirot “odziņu” , tad noteikti nebaidies pievienot savam dzērienam rudens vitamīnu konfektes – ogasdzērvenesbrūklenes, smiltsērkšķus u.c.  

Smūtiji, atšķirībā no svaigi spiestām sulām, būs kā ēdienreize, kas radīs vairāk sātu sajūtu un dos iespēju uzņemt vairāk enerģiju. Izvērtē savu organismu un izlem kuru no šiem garšīgajiem dzērieniem izvēlēt labāk.

*Neaizmirsti arī par ingveru, kas ir viens no imūnsistēmas stiprinātājiem un toksīnu izvadītājiem no organisma! Vari to pievienot sulām, smūtijiem, kā arī karstajiem dzērieniem.

3.Aizvieto graudaugus un pārstrādātus miltu produktus

Sabalansē savus ēšanas paradumus, aizvietojot graudaugu un miltu produktus, kā maizi, makaronus un brokastu pārslas, ar svaigiem dārzeņiem. Dubulto vai pat trīskāršo šo veselīgo produktu daudzumu un atceries, ka tie satur ļoti maz kaloriju. Centies saplānot sava šķīvja saturu – 60% dārzeņi, 20% olbaltumvielas un 20% graudaugi.  Šāda plānošana nāks tikai par labu.

4.Uzņem vairāk dārzeņu labās vielas

Izkrāso savu šķīvi ar dažādiem salātiem, dārzeņu sacepumiem, sautējumiem un zupām, kas spēs sasildīt tevi vēsajās dienās un uzlabot vielmaiņu, veselību un pašsajūtu. Izmanto visdažādākos un raibākos rudens dārzeņus kurus vari atrast veikala plauktos un tirgū. Pagatavojot dārzeņus, tos labāk vārīt vai tvaicēt, lai tie saglabātu savas labās vielas. Mēģini izvairīties no dārzeņu cepšanas pannā un eļļas, jo cepšanas rezultātā tie zaudē savas vērtīgās vielas.

5.Uzkodas

Mājās sagatavoti, svaigi griesti dārzenīšī, piemēram, burkāni, puķkāposti, selerija un āboli kalpos kā lieliska alternatīva uzkodām. Ik reiz, kad sajutīsi izsalkumu – ķeries tiem klāt! Kā arī vari tos visur paņemt līdzi, lai izvairītos no bada sajūtas, kad esi steigā.  Turklāt tie satur maz kaloriju, bet daudz vitamīnu.

6.Esi aktīvs

Taču, lai būtu vesels un imūns, ar veselīgu uzturu vien nepietiks. Noteikti atceries par fiziskajām aktivitātēm. Atmet smēķēšanu, dodies garās pastaigās, nūjo, apmeklē sporta zāli, jogu vai kādu citu sporta nodarbību un baudi svaigo gaisu. Dzer daudz ūdeni. Centies daudz nestresot, bet domāt pozitīvi… Mīli sevi un savu ķermeni…

imūnsistēma

Kā arī, droši vari smelties iedvesmu no veselīga dzīvesveida mīļotājas Lauras Pļavnieces – šeit –

Esi vesels un garšīgi paēdis!  🙂

 

Izskaties un jūties labi!

Saistītie jaunumi

Padalies ar ziņu!

Nosūti ziņu draugiem!