AKCIJA! Atlaides līdz 30% dabiskajiem The Beginnings produktiem!

Kā saldēt ogas un kāpēc tas būtu jādara? Sāc gatavoties ziemai!

ogas

Siltajam laikam tuvojoties, organismam mainās vēlmes. Roka vairāk sniedzas pēc svaigiem augļiem un ogām. Līdz ar pirmajām ogu ražām organisms tiek lutināts ar bagātīgu vitamīnu devu.

Bet vai mēs apzināmies cik patiesībā ogas ir vērtīgas ?

Ogām ir lielāka uzturvērība nekā augļiem.

Ko ogas sniedz organismam ?

Ogas satur pektīnvielas, kas atindē organismu un normalizē zarnu mirkofloru. Kā arī nodrošina organismu ar C vitamīnu. C vitamīns aktivizē daudzus fermentus un veicina holesterīna izdali no organisma. Ar krāsu, aromātu un garšu ogas labvēlīgi iedarbojas uz gremošanas sekrēciju. Paaugstinās kuņģa sulas izdale. Ogas paaugstina olbaltumvielu, tauku un minerālvielu izmantošanu organismā.

Un tas nav viss !

Ogas organismam piegādā kālija sāļus, kas sekmē šķidruma izdali no audiem. Kālijs labvēlīgi ietekmē arī sirds muskuļu darbību. Ogas satur arī organismam nepieciešamās organiskās skābes, pienskābi, ābolskābi, citronskābi. Skābes sekmē fermentu izdali un zarnu peristaltiku. Ogas satur arī ēteriskās eļļas, kam ir pretmikrobu iedarbība.

Kāpēc ogas jāēd katru dienu?

  • Atindē organismu
  • Samazina holesterīna līmeni
  • Veicina gremošanu
  • Stiprina imunitāti
  • Uzlabo smadzeņu darbību
  • Novērš iekaisuma procesus
  • Veicina asinsriti un novērš asinsrites traucējumus
  • Samazina risku sirds slimībām un vēzim

Ir svarīgi atcerēties nodrošināt organismu ar visām tām nepieciešamajām uzturvielām gan vasaras karstumā, gan drēgnā ziemā, kad vitamīni ir vajadzīgi visvairāk.

Kā sagatavot ogas, lai tās varētu izmantot visa gada garumā ?

Saldētas ogas saglabā līdz pat 90% vitamīnu.

Visam, ko liek saldētavā, jābūt svaigam un sausam.

  1. Ogas nomazgā un rūpīgi nožāvē – atstāj sietā uz 20 minūtēm vai izber uz pannas un ļauj pilnībā nožūt.
  2. Izber vienā kārtā uz kādas lielas pannas vai šķīvja, ko drīkst likt un kas ietilpst saldētavā. Liek pannu saldētavā un ļauj ogām pilnībā sasalt. Izbēršana uz pannas pasargās no to saspaidīšanās un sasalšanas vienā bumbā.
  3. Visu pārber trauciņos. Aiztaisa ciet un liek ātri atpakaļ saldētavā.

Atceries!

  • Zemenes jāsasaldē tūlīt pēc novākšanas, jo jau pēc 24 stundām tās zaudē garšu.
  • Jo straujāks sasaldēšanas process, jo labāk saglabājas ogu sākotnējās īpašības.
  • Ogas pirms sasaldēšanas var apstrādāt ar antioksidantiem – askorbīnskābi un citronskābi, kas ļaus saglabāt dabisko krāsu un garšu, kā arī samazinās C vitamīna zudumus uzglabāšanas laikā.
  • Ogas nevajadzētu atkausēt mikroviļņu krāsnī, labāk ļaut tām atkust istabas temperatūrā.
  • Ja ogas atsaldē, bet pēc tam atkal sasaldē, tās zaudēs garšu un uzturvielas.
  •  Sasaldētās ogas ieteicams lietot gadu.

Iekļauj ogas ikdienā!

  • Pievieno smūtijos
  • Pievieno pie putrām
  • Gatavo ogu mērces
  • Saldumu vietā izvēlies sauju ogu
  • Pagatavo čia pudiņu
  • Pievieno salātiem

 The Beginnings piedāvā plašu produkciju klāstu ar ogām.

Ogu smūtijus – bagātīgus vitamīniem, gluten-free cepumus, kas kļūs par iecienītāko našķi, un proteīna batoniņus, kuri glābs tevi noslogotā dienā.

Fotogrāfe: Amalija Andersone

Starp citu šis ir 2. raksts mūsu #ilgidzīvojam izaicinājumā! Vai jau esi izlasījis 1.rakstu par Ziemeļvalstu diētu?

Izskaties un jūties labi!

Saistītie jaunumi

Padalies ar ziņu!

Nosūti ziņu draugiem!