Ēdienu piegāde Rīgā caur app Wolt un wolt.com!

5 Ieteikumi Imunitātes Stiprināšanai Šajā Rudenī No Ances Šternbergas

photo-1537053069911-84ecb018090c

Rudens kā rudens. Darbu daudz, un tie nemitīgi krājas. Laikapstākļi pēkšņi nomainās, un ir šlapjš, vējains un drēgns. Lai nerastos lieks stress, darāmie darbi neiekrātos un būtu vieglāk saglabāt pozitīvas emocijas arī drēgnās dienās, ir ļoti svarīgi parūpēties par savu imunitāti. Šajā rakstā tu uzzināsi aktīvās The Beginnings vēstneses un aizrautīgās Topi Vesels (Instagram, Facebook) blogeres Ances Šternbergas 5 padomus imunitātes saglabāšanai šajā rudenī.

Kā Ance pati par sevi saka – viņa ir dzīves skolnieks, kurš nemitīgi mācās ēst un kustēties saskaņā ar sava ķermeņa vajadzībām. Ance ir studējusi naturopātiju Londonā un izzina veselību, dzīvi, sevi un mijiedarbības ar pasauli. Nemitīgā pašizaugsme un vērtīgās zināšanas palīdz Ancei parūpēties par imunitātes saglabāšanu jebkurā gadalaikā.

Ance apzinās, ka dabas pošanās uz rudens sezonu nozīmē ne tikai vairāk krāsainu lapu un silto kamīnvakaru, bet arī vairāk lietaino, vējaino un drēgno dienu, kas vienmēr ir papildus pārbaudījums mūsu veselībai un imunitātei. Tāpēc turpmāk tekstā Ance dalīsies ar 5 pašas pārbaudītiem ieteikumiem, kā stiprināt imunitāti šajā rudenī! 

Ance mudina atcerēties, ka rudens vienmēr ir papildus pārbaudījums mūsu veselībai un imunitātei.

1. D vitamīns imunitātes spēcināšanai

D vitamīns – saulaino dienu kļūst mazāk, bet ķermeņa nepieciešamība pēc D vitamīna nemazinās. Imunitātes spēcināšanai D vitamīnam ir milzīga loma, tāpēc rudens/ziemas sezonā ieteicams pēc iespējas vairāk pavadīt laiku dabā, arī pie apmākušām debesīm.

Ieteicams lietot dabīgas vitamīna D piedevas, kā arī papildināt uzturu ar šo vitamīnu saturošiem produktiem – eļļainajām zivīm (lasis, palija, sardīnes, menca, garneles, utt), lauku olām, sēnēm.

2. Āzijas medicīnas karaliene kurkuma profilaksei un iekaisumu mazināšanai

Kurkuma – vai maz ir kāds, kurš vēl nav dzirdējis par šī auga labvēlīgo iedarbību uz organismu? Ja runa ir par imunitāti un iekaisumu mazināšanu un to profilaksi, šķiet nav nekā labāka par kurkumas sakni! Iesaku lietot gan uztura bagātinātāju veidā (pievēršot īpašu uzmanību to kvalitātei), gan kā garšvielu ēdienos un dzērienos. Kā būtu ar kurkumas lati rīta kafijas vietā?

3. Labvēlīgās baktērijas rūpēm par gremošanas traktu

Labvēlīgās baktērijas – vairs nav noslēpums, ka imunitāte rodas gremošanas traktā, tāpēc īpašas rūpes par tās vidi ir svarīgs priekšnoteikums, lai imunitāte būtu spēcīga.

Ikdienas uzturu vajadzētu papildināt ar dažādiem probiotisko baktēriju avotiem – skābētiem kāpostiem un citiem dārzeņiem, kombuču, raudzētiem labas kvalitātes piena produktiem utt. Rudens/ziemas sezonā noteikti iesaku arī profilaktiski lietot kvalitatīvas probiotisko baktēriju uztura piedevas.

fermentēti

Atceries par labvēlīgajām baktērijām gremošanas trakta labsajūtai. Foto: Oksana Dāve

4. Cinks pret saaukstēšanos un infekcijām

Reizēm maz novērtētais cinks ir viss, kas iztrūkst, lai imunitāte nostātos ierindā! Cinks piedalās dažādos imunitātes veicināšanas procesos – rudens sezonā tas var būt lielisks palīgs pret aukstumpumpām, infekcijām, saaukstēšanos un elpceļu saslimšanām.

Ja man būtu iespēja, es rudenī katru dienu apēstu pa kādai austerei (izcils cinka avots!), taču var pastiprināti iekļaut uzturā arī citus jūras produktus, riekstus un sēklas, pākšaugus, lai papildinātu savas cinka rezerves.

5. C vitamīns imūnsistēmas aizsargspēju veicināšanai

C vitamīns – ne viss ģeniālais ir iepriekš nedzirdēts superfoods! C vitamīns, kuru rudenī iespējams uzņemam mazāk kā vasarā, ir būtisks komponents labai veselībai. Tas ir spēcīgs antioksidants un imūnsistēmas aizsargspēju veicinātājs, tāpēc to vajadzētu pastiprināti lietot ikdienā gan kapsulu, gan pārtikas produktu veidā.

C vitamīnu pārdozēt ir grūti un lielās devās tas ir ļoti spēcīgs infekciju, saaukstēšanās, klepus un iesnu apkarotājs. Rudenī C vitamīns jāuzņem no smiltsērkšķiem, saldētajām ogām, kivi, kāpostiem, paprikas. Starp citu, tas veicina arī vēdera izeju – būs palīgs arī gremošanas darbības sakārtošanai!

Spēka pilnu rudeni vēlot,

Ance Šternberga

Rudenī C vitamīns ir īpaši nozīmīgs, un tas ir jāuzņem no smiltsērkšķiem, kivi, kāpostiem, vai paprikas.

Sirsnīgs paldies Ancei par padomiem no visas The Beginnings komandas!

Atceries parūpēties par savu imūnsistēmu rudenī un nodrošini tai visu nepieciešamo. D vitamīns ir ļoti nozīmīgs pat tad, ja ārā ir apmācies. Pavadi laiku dabā un papildini uzturu ar zivīm, lauku olām un sēnēm. Ja vēl neesi paspējis, noteikti izmēģini kurkumu profilaksei un iekaisumu mazināšanai.

Gremošanas trakts, kas rada mūsu imunitāti, būs ļoti pateicīgs, ja uzturā iekļausi dažādus probiotisko baktēriju avotus – skābētu dārzeņus, kombuču un raudzētus piena produktus. Atceries arī par cinka nepieciešamību un visbeidzot arī C vitamīna nozīmi. Pagatavo kaut ko no smiltsērkšķiem, kivi, kāpostiem vai paprikas.

Lai spēcīgs un pozitīvām emocijām bagāts rudens!

Izskaties un jūties labi!

Saistītie jaunumi

Padalies ar ziņu!

Nosūti ziņu draugiem!